بزرگترین وبلاگ علمی وتحقیقاتی وسرگرمی وهنری درآسیا
این وبلاگ اونی هست که شما به دنبالش بودید
پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, :: 2:25 :: نويسنده : پیام عب

برای عضویت رایگان و آسان  بر لینک زیر کلیک کنید

 

iranom.loxblog.com/member.php

 

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 23 تير 1391برچسب:, :: 13:37 :: نويسنده : پیام عب

                                                                                     شکی نیست که دانشمندان به پیشرفت مستمر جامعه ی امروز کمک بسیاری کرده اند. بعضی از چیزهایی که ما امروز از آن ها بهره مند هستیم مثلاًنیرویبرق،حاصل اختراعات کسی است که زندگی خود را وقف این کار کرده است. . .بر خلاف سایر مشاغل، دانشمندان به خاطر اینکه از هر چیزی برای تحقیق و نو آوری دست می کشند مشهور هستند. درطول تاریخ از دانشمندان بسیاری یاد شده است که به خاطر اعتقادشان مورد آزار و اذیت قرار گرفتند اما حتا این هم آنها را از قدم برداشتن به سوی پیشرفت باز نداشت. در تلاش برای تجلیل از دانشمندان سراسر دنیا، این مقاله سعی دارد برخی از بزرگترین دانشمندان تاریخ را معرفی کند.

ارسطو

ارسطو به عنوان برجسته ترین فیلسوف دوران خودش شناخته شده است. او دانش وسیعی در رشته های مختلف داشت، که تنها عده ی کمی از دانشمندان قادر به این کار بوده اند.او دررشته های فیزیک، جانور شناسی، بیولوژی، سیاست، علم اخلاق و منطقعلاوهبررشتههایدیگرنیز نقش داشته است. با وجود اینکه ارسطو صد ها سال پیش از این زندگی می کرده است اماهنوزهمدر عصر حاضرنتیجه ی اقدامات او احساس می شود.

سراسحاق نیوتون

احتمالاً اسحاق نیوتون هم درست مثل ارسطو، از بزرگترین دانشمندان زمان خودش بوده است. او نیز در زمینه های مختلفی مثل ریاضیات، فیزیک و فلسفه ی طبیعی در کنار سایر رشته ها مهارت زیادی داشت. نیوتون بیشتر به خاطر نقشی که در تلاش و نهایتاً روشن کردن قانون گرانش و سه قانون حرکت داشت شناخته شده است. هیچ نشانه ای در زندگی جوانی این مرد بزرگ دانش وجود نداشت که نشان دهد اویکی از مشهور ترین دانشمندان دنیا خواهد شد ولی او توانست بر تمام موانعی که در برابرش بود غلبه کند و پیروز شود.

گالیلو گالیلی (گالیله)

تا به امروز گالیله هنوز هم به عنوان کسی که بیشترین سهم را در پیشرفت علم داشته شناخته شده است. با وجود اینکه به خاطر اعتقادش توسط کلیسا مورد آزار و اذیت قرار گرفتاما حتا آن هم او را از انجام اکتشافاتی که در عصر حاضر هم مورد استفاده هستند باز نداشت. او نه تنها یک فیزیکدان بلکه ستاره شناس و فیلسوف هم بود. سهم او در پیشرفت علم، اختراع تلسکوپ و بیان دو قانون اول حرکت را در بر دارد.

چارلز رابرت داروین

در ادامه، شماره ی چهار چارلز داروین است. هرچند کسانی هستند که در دانشمند بودن او اختلاف نظر دارند. سهم عمده ی او در یافتن منشاء انسان است. او همچنین به خاطر سفرهای بسیاری که دور دنیا برای اثبات نظریه خود انجام داده معروف است.

البرت انیشتین

با توجه به گذشته ی البرت انیشتین، هیچ کس فکر نمی کرد پسری که تا سه سالگی نمی توانست حرف بزند و تا هشت سالگی نمی توانست بخواند، یکی از بزرگترین دانشمندان تاریخ باشد. با وجود موانعی که در پیش داشت توانست جایزه ی صلح نوبل را به خاطر تلاش هایی که در زمینه ی فیزیک انجام داد، بگیرد. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
جمعه 23 تير 1391برچسب:, :: 13:14 :: نويسنده : پیام عب

تیم فوتبال پرسپولیس با قهرمانی در بیست و چهارمین دوره رقابت های جام‌حذفی باشگاه‌های کشور، برای پنجمین بار فاتح این جام شد تا از نظر تعداد قهرمانی در این مسابقات با استقلال برابری کند.

تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی ۴ بر ۳ مقابل تیم ملوان بندرانزلی در دو دیدار رفت و برگشت رقابت‌های جام حذفی باشگاه‌های کشور برای پنجمین مرتبه به عنوان قهرمانی این مسابقات دست یافت تا از این حیث با رکورد استقلال برابری کند.

البته آبی‌پوشان تهرانی با توجه به کسب پنج عنوان قهرمانی و سه نایب قهرمانی در این جام، بازهم برترین تیم ایران در جام حذفی هستند و پرسپولیس با ۵ قهرمانی و یک عنوان نایب قهرمانی در جایگاه دوم قرار گرفته است. ملوان با ۳ قهرمانی و ۴ نایب قهرمانی، سپاهان با ۳ قهرمانی و ذوب‌آهن با ۲ قهرمانی و یک نایب قهرمانی رده‌های سوم تا پنجم را به خود اختصاص داده اند.

تیم‌های بهمن و فجرسپاسی یا یک قهرمانی و دو نایب قهرمانی، برق شیراز و صبا با یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی و سایپا و شاهین اهواز با یک قهرمانی رده‌های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

البته تیم تراکتورسازی تبریز با ۲ عنوان نایب قهرمانی ناکام‌ترین تیم فینالیست جام حذفی محسوب می‌شود، ضمن اینکه تیم‌های ابومسلم مشهد، گسترش فولاد تبریز، هما تهران، جنوب اهواز، خیبر خرم آباد، پگاه گیلان و راه‌آهن تهران هم یک بار به فینال این جام رسیدند اما در گام آخر قهرمانی را از دست دادند.


در زیر اشاره‌ای گذرا به ۲۴ فینال گذشته مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های شده است:
سال ۱۳۵۵: ملوان بندرانزلی ۴ – تراکتورسازی تبریز یک
سال ۱۳۵۶: استقلال تهران ۲ – هما تهران صفر
سال ۱۳۶۵: خیبر خرم آباد صفر – ملوان بندرانزلی ۲
سال ۱۳۶۶: پرسپولیس تهران یک – ملوان بندرانزلی صفر
سال ۱۳۶۷: شاهین اهواز ۵ – ملوان بندرانزلی ۳
سال ۱۳۶۹: ملوان بندرانزلی صفر – استقلال تهران صفر (ملوان در ضربات پنالتی به پیروزی ۶ بر۵ رسید)
سال ۱۳۷۰: پرسپولیس تهران ۲ – ملوان بندرانزلی یک
سال ۱۳۷۲: سایپا تهران یک – جنوب اهواز یک (سایپا به علت گل زده در خانه حریف به پیروزی رسید)
سال ۱۳۷۳: تراکتورسازی تبریز یک – بهمن تهران ۲
سال ۱۳۷۴: استقلال تهران ۵ – برق شیراز یک
فصل ۷۵ – ۱۳۷۴: برق شیراز یک – بهمن تهران یک (در ضربات پنالتی برق شیراز به پیروزی ۳ برصفر رسید)
فصل ۷۸ – ۱۳۷۷: پرسپولیس تهران ۲ – استقلال تهران یک
فصل ۷۹ – ۱۳۷۸: بهمن تهران یک – استقلال تهران ۳
فصل ۸۰ – ۱۳۷۹: فجر شهید سپاسی شیراز ۳ – ذوب آهن اصفهان یک 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...

                                   ظرف نقره و طلاکاری شده متعلق به قرن چهارم میلادی. نقش برجسته شاپور دوم ساسانی در حال شکار در این ظرف دیده می شود. این گونه ظروف به عنوان هدیه و برای نشان دادن عظمت پادشاهان ساسانی به سراسر امپراتوری ایران و کشورهای همسایه ارسال می شد. این ظرف در روسیه کشف شده است. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 23 تير 1391برچسب:, :: 13:0 :: نويسنده : پیام عب

                                                                                     همان نوشته‌های چند روز اول کافی بود که همسر تختی در صف اول متهمین برای مرگ قهرمان محبوب ملی باشد.
اتهامی که شهلا را برای همیشه زیر سایهٔ سنگین بار گناه مرگ غلامرضا، از جمع گریزان کرد و به انزوا کشید.

همشهری آنلاین: این بازخوانی قصه نشریات زمان فوت جهان پهلوان غلامرضا تختی است
پیرزن، تنها گوشه‌ای از اتاق روی مبل نشسته. ضبط می‌خواند و پیرزن غرق در افکارش، تمام خاطرات کابوس‌بار سال اول ازدواج‌اش را مرور می‌کند. یاد آن روز لعنتی…
 

* ساعت ۱۲:۳۰ ظهر بود که زنگ تلفن به صدا درآمد؛ «الو، سلام آقای تختی منزل هستند؟
- شما؟
 

* من از روزنامه کیهان زنگ می‌زنم…
- نه خیر، مگر شما خبر نداشتید که او برای مسافرت به رامسر رفته است. این مکالمه درست یک ساعت پس از باز شدن در اتاق شماره۲۳ هتل آتلانتیک بوده است.
 

کیهان در شماره ۱۸دی ۴۶ این عبارات را نقل کرده. آن لحظه شهلا هنوز ماجرای فوت شوهرش را نشنیده بود.
چند دقیقهٔ بعد دوباره زنگ تلفن به صدا در می‌آید و این بار بدترین خبر تمام سال‌های عمرش به او داده می‌شود. بابک را بغل می‌کند و با فرزند دو ماهه‌اش به پزشکی قانونی می‌رود.
شوهرش که سه روز قبل به حالت قهر خانه را ترک کرده بود، حالا بی‌جان روی سنگ سردخانهٔ پزشکی قانونی افتاده.
زندگی حالا ۱۰ ساعتی است که برای غلامرضا به پایان رسیده و از حالا، همین حالا که شهلا بالای سر شوهرش اشک می‌ریزد، قصهٔ بی‌پایان دردهای او شروع می‌شود. قصهٔ سیاوش و سودابه. سیاوش از آتش گذشته و حالا زمان جشن سیاوشانه است!
پیرزن به یاد می‌آورد. از همان پزشکی قانونی نگاه‌های سنگین و پچ‌پچ‌ها شروع شد و خیلی زود همه او را مسبب اصلی معرفی کردند.
هنوز جنازهٔ غلامرضا دفن نشده بود که روزنامه‌ها شهلا را متهم ردیف یک معرفی کردند؛ «غلامرضا تختی خودکشی کرد».
این تیتر اصلی صفحه یک کیهان ۱۸دی بود که همراه با ۱۰ تیتر فرعی دیگر مربوط به مرگ جهان پهلوان روی جلد برده بود. «وصیت‌نامه تختی، نوشته‌های تختی پیش از مرگ، علت خودکشی مشکلات خانوادگی بوده است و…» 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...

۱۹۵۰م:۱۸ دسامبر سال ۱۶۵۰ میلادی نیروهای اعزامی «شاهجهان» امپراتور گورکانی (تیموری) هند به قندهار از سربازان ایرانی مستقر در پادگان این شهر شکست خوردند و دست به فرار زدند. این دومین شکست هندیان در قندهار از ارتش ایران بود. سال پیش از آن (ژانویه ۱۶۴۹ میلادی) شاه عباس دوم شخصا با سپاه اصفهان برای بیرون راندن هندیان از قندهار به این منطقه رفته و پیروز شده بود. سران دهلی از دیر زمان چشم طمع به قندهار دوخته بودند که گوشه ای از ایران خاوری بود.

تلاشهای بی نتیجه سران دهلی در سالهای ۱۶۵۲ و ۱۶۵۳ ادامه یافت و این چهار لشکر کشی برای آنان ۱۲۰ میلیون روپیه طلا هزینه داشت. تمایل به تصرف قندهار از زمان حکومت جهانگیرشاه آغاز شده بود، زیرا که وی در نظر داشت پایتخت را از دهلی به لاهور منتقل سازد و نمی توانست یک پادگان نیرومند ایران در قندهار را تحمل کند. و این، درحالی بود که امپراتوران گورکانی استقرار پرتغالی ها و انگلیسی ها را در سواحل شرقی و غربی آن کشور تحمل می کردند و بیمی از ورود فرانسویان و هلندی هم نداشتند.

 

۱۹۳۲م:جامعه ملل از ۱۸ دسامبر سال ۱۹۳۲ رسیدگی به شکایت انگلستان از ایران که یکجانبه امتیازنامه نفت ( امتیاز سال ۱۹۰۱ دارسی ) را الغاء کرده بود سه روز پس از دریافت آن آغاز کرد و ۵۰ روز بعد ، از طرفین خواست که یک بار دیگر با هم مذاکره کنند و اگر موفق به حل اختلاف نشوند ، آن وقت جامعه ملل تصمیم خواهد گرفت .

« تاریخ » نشان داد که این کار ها نوعی بازی برای تمدید قرارداد ۶۰ ساله به ۹۰ سال و چند برابر کردن منطقه قرارداد بود .

در مذاکرات دوجانبه این توافق حاصل شد و مجلس شورا بر آن صحه گذارد که به قرار داد سال ۱۹۳۳ نفت ایران و انگلستان معروف شده که در سال ۱۹۵۱ باتلاشهای به رهبری دکتر مصدق ابطال شد.

باید دانست که از دهه دوم قرن ۲۰ تا کنون، خاورمیانه قربانی نفت خود بوده و ریشه هر رویدادی در این منطقه را باید در سیاست های نفتی دیگران جستجو کرد ، زیراکه بدون نفت و یا نفت گران ، کشورهای صنعتی پیشرفت نخواهند داشت.

 

۱۳۲۶ش:پس از چندبار استعفاء و ابقاء و ترمیم کابینه و دهها بازی دیگر ، در این روز در آذر ماه ۱۳۲۶ ( ۱۸ دسامبر ۱۹۴۷ ) ابراهیم حکیمی جای قوام السلطنه را گرفت و نخست وزیر شد. در جریان این بازی ها که حوصله مردم را سر برده بود ، محمد مسعود ناشر روزنامه « مرد امروز » در یک شماره این روزنامه نوشت که به هرکس که قوام را ترور کند یکصدهزار تومان خواهد داد و در این زمینه تعهدنامه محضری هم تنظیم کرده بود . روابط قوام با مطبوعات در طول سال ۱۳۲۶ بسیار بد بود .

این بازی ها که با اعتراض دولت شوروی به رد قرارداد نفت شمال از سوی مجلس که قوام وعده آن را به مسکو داده بود تا نیروهایش را از ایران خارج کند شدت یافته بود و یک نمونه اش از این قرار است : سردار فاخر حکمت ۲۲ آذر ۱۳۲۶ داوطلب نخست وزیری می شود ، همان روز از مجلس رای اعتماد می گیرد و روز بعد فرمان نخست وزیری دریافت می دارد و اندکی بعد انصراف می دهد ! .

این بازی ها هشتم دی ماه این سال با سفر قوام به اروپا پایان می پذیرد و پرده نمایش پایین می افتد. دهها سال در ایران تغییرات دولتی تنها جا به جایی مهره ها بود و به همین دلیل پیشرفت و تحولی مشاهده نمی شد به مصداق این ضرب المثل منظوم : برده دل و جان من دلبر جانان من ـــ دلبر جانان من برده دل و جان من.

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 صفحه بعد
موضوعات
پيوندها